Facebook

facebook

ពត៌មានថ្មីៗ

LightBlog

Sunday, July 3, 2016

តើអ្នកគ្រប់គ្រងជានរណា?

នៅក្នុងអង្គការចាត់តាំងមួយ  គេចែកសមាជិកក្នុងអង្គ
ភាពជាពីរផ្នែកផ្សេងគ្នាគឺៈ
     ​អ្នកប្រតិបត្តិ(Operators)  គឺជាមនុស្សទាំងឡាយណា​ដែលធ្វើការ
ដោយផ្ទាល់ចំពោះមុខងារមួយ ការងារមួយហើយគ្មានសិទ្ធិទទួល
ខុសត្រូវលើការងារអ្នកដទៃ។
     អ្នកគ្រប់គ្រង (Managers)   គឺជាឯកត្តជនទាំងឡាយ
ដែលដឹកនាំសកម្មភាពរបស់អ្នកដទៃ។
  1អ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់ខ្ពស់ៈ (Top Manager)
       -Top Manager  គឺជាក្បាលម៉ាស៊ីនបញ្ជាទូទៅ    ជាអ្នករៀបចំផ្តួចផ្តើមគំនិតបង្កើតជាយុទ្ធសាស្ត្រ  ហើយទទួលខុសត្រូវលើរាល់ប្រតិបត្តិការទាំងអស់របស់អាជីវកម្ម។
-អ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់កំពូលមានទំនួលខុសត្រូវដូចជាៈ
ü​កំណត់ទស្សនៈវិស័យ(Vision)
üកំណត់គោលដៅនិងគោលបំណងរបស់អាជីវកម្ម
üបង្កើតយុទ្ធសាស្ត្រ
üការពូតផ្តុំនូវវប្បធម៌នៃអង្គភាព
üធ្វើការវិភាគបរិយាកាសដែលជះឥទ្ធិពលដល់អង្គភាព
üអនុម័ត​ ត្រួតពិ​និត្យ​​និងទទួលស្គាល់លើការអនុវត្ត
üជម្រុញស្មារតីលើកទឹកចិត្តនិយោជិត
  2-អ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់កណ្តាលៈ(Middle Manager)
        -Middle Manager  គឺជាអ្នកទទួលខុសត្រូវលើការអនុវត្តផែនការយុទ្ធសាស្ត្រទាំងមូលនិងគោលនយោបាយតាមផ្នែករបស់អង្គភាព ដើម្បីប្រមូលផ្តុំជាគោលដៅរួមសំដៅសម្រេចផែនការរួមរបស់អង្គការចាត់តាំង។
     -Middle Manager គឺជាអ្នកគ្រប់គ្រងតាមបណ្តាផ្នែក ជបុគ្គលដែលទទួលខុសត្រូវលើរាល់មុខងារចំបងៗរបស់អង្គភាពនិងធ្វើការរាយការណ៍ទៅកាន់អ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់កំពូល   ហើយជាអ្នកទទួលខុសត្រូវដោយផ្ទាល់លើអ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាប។
Middle Manager មានដូចជាៈ
  - Marketing Managerទទួលខុសត្រូវលើការស្រាវជ្រាវការអភិវឌ្ឍផលិតផល ការកំណត់ថ្លៃ ការផ្សព្វផ្សាយនិងការបែងចែក។
  Production Manager   ទទួលខុសត្រូវនូវរាល់បណ្តាសកម្មភាពជាប់ទាក់ទងនឹងការបង្កើតទំនិញ   សេវាកម្មត្រួតពិនិត្យសន្និធិ រចនាបថ បរិមាណ និងគុណភាព។
  -​ Human Resource Manager ទទួលខុសត្រូវលើការផែនការធនធានមនុស្ស  ការប្រកាសជ្រើសរើស    ការជ្រើសរើស ការតម្រង់ទិសដៅ ការបណ្តុះបណ្តាល​ ការវាយតម្លៃសកម្មភាការងារ   ការទូទាត់សំណង  សុវត្ថិភាព និង សុខភាព។
  Financial Manager គឺទទួលខុសត្រូវចំពោះការគ្រប់
គ្រងទ្រព្យសម្បត្តិជាហិរញ្ញវត្ថុ   ត្រួតពិនិត្យគណនេយ្យ
ការវិនិយោគ និង ចលនាសាច់ប្រាក់នៃអង្គភាព។
  + អ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់កណ្តាលមានទំនួលខុសត្រូវដូចជាៈ
Ø​បង្កើតយុទ្ធវិធីនិងគោលដៅតាមផ្នែកដើម្បីសម្រេច
បានគោលដៅអង្គភាព។
Ø​សម្របសម្រួលការងាររវាងអ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់ខ្ពស់
និងអ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាប។
Ø​អនុម័ត ត្រួតពិនិត្យ និង ទទួលស្គាល់ការអនុវត្តផែន
ការប្រតិបត្តិដែលរៀបចំដោយអ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាប។
Ø​លើកទឹកចិត្តក្រុមការងារនិងដោះស្រាយជម្លោះ។
  3-អ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់ទាបៈ( First-line Manager)
      -First-line Manager       គឺជាអ្នកគ្រប់គ្រងដែលដឹកនាំ
ដោយផ្ទាល់ និងទទួលខុសត្រូវនូវការគ្រប់គ្រងប្រចាំថ្ងៃហើយធ្វើការរាយការណ៍ទៅអ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់កណ្តាលនិងមើលការទទួលខុសត្រូវចំពោះអ្នកក្រោមបង្គាប់ដែលកំពុងអនុវត្តការងារ។
      -First-line Manager  មានទំនួលខុសត្រូវដូចជាៈ
​ធ្វើការកំណត់យុទ្ធវិធី​និងគោលដៅប្រតិបត្តិដើម្បីឲ្យ
សម្រេចគោលដៅតាមផ្នែក  ដែលដាក់ដោយអ្នកគ្រប់
គ្រងថ្នាក់កណ្តាល។
Øត្រួតត្រា  បណ្តុះបណ្តាល  ជម្រុញលើកទឹកចិត្តការ
ប្រតិបត្តិការរបស់និយោជិត។
Ø​កែតម្រូវឬដោះស្រាយបញ្ហាដែលទាក់ទងនឹងដំណើរ
ការការងារឬសេវាកម្ម។
  4-បុគ្គលិកបម្រើការងារៈ​ (Operating Employee)
-បុគ្គលិកបម្រើការងារគឺជាកម្មករ និយោជិត ដែលត្រូវទទួលខុសត្រូវផ្ទាល់លើការងារជាក់ស្តែងមួយក្នុងអង្គភាព។
-អ្នកប្រតិបត្តិមានច្រើនបែបយ៉ាងអាស្រ័យលើទៅលើ
ការបណ្តុះបណ្តាលនិងបទពិសោធ។


No comments:

Post a Comment

Adbox